Proiectul fost conceput pentru a facilita participarea la cursuri în domeniul IT a unui număr de 25 de profesori, de diferite discipline și care lucrează pe diferite niveluri (gimnaziu și liceu). Nevoia din care a izvorât acest proiect este cea a dezvoltării de competențe înalte în rândul cadrelor didactice ale colegiului, pentru a putea susține demersuri educaționale on line sau cu elemente digitale inserate în structura clasică. A fost evaluat nivelul existent deținut de către profesori (dezvoltat în mod intens în perioada pandemică) și nivelul de competență dorit, iar pentru a diminua acest ecart, au fost alese cu grijă mai multe cursuri, în urma studierii piaței europeane de formare. Dintre acestea, cursurile selectate au fost cele care au inclus în curriculă itemi legați de pedagogia unui demers educațional digital, de metodele de a ține atenți și interesați elevii într-o lecție digitală pentru o perioadă îndelungată de timp și care să aibă o structură ce să poată fi variată în funcție de nivelul de cunoștințe, de interes și de posibilitățile individuale de progres. De asemenea, cursurile de formare selectate au avut o secțiune importantă dedicată etapelor de evaluare on line, utile a fi utilizate în cadrul lecțiilor on line sau clasice. Nu a fost neglijată nici nevoia de învăța metode de interacțiune on line dintre cele mai dinamice și atractive, uneori chiar jucăușe, pentru că atractivitatea și dinamismul sunt caracteristici exențiale ale lecțiilor digitale. Au fost utilizate diferite instrumente IT, care să poată fi utilizate pe diferite suporturi hard: PC, tabletă, telefon, astfel încât, la întoarcere profesorii să poată utiliza toate aceste dispozitive.